NMBS en gemeentebestuur organiseren bevraging bij treingebruikers station Beervelde

Lochristi - De NMBS en het gemeentebestuur van Lochristi gaan in de nabije toekomst een enquête organiseren bij de treingebruikers van het station Beervelde.

Dat is alvast het resultaat van de bespreking die afgelopen donderdag 1 februari plaats vond bij de directie van de spoorwegen. Zoals eerder gemeld vond dat gesprek plaats op vraag van het gemeentebestuur, toen bleek dat de nieuwe regeling die sinds december is ingevoerd, vooral voor studenten heel nadelige gevolgen heeft.

"Het was  een constructief en  aangenaam onderhoud, waarbij de verschillende standpunten werden uitgewisseld en waarbij we toelichting kregen over het waarom van bepaalde beslissingen. We herhaalden er dat onze grootste bezorgdheid de situatie van de schoolgaande jeugd is:  die komt door  de nieuwe dienstregeling te laat op school", aldus burgemeester Yves Deswaene: "een aantal leerkrachten/pendelaars halen  het aanvangsuur van hun school of bedrijf niet."

In onderling overleg werd afgesproken om een bevraging te organiseren bij de treinreizigers uit omgeving Beervelde: "Op die manier kan de situatie in al zijn facetten in kaart gebracht worden" aldus nog burgemeester Deswaene. "Als we na die bevraging een sterk dossier hebben met goede argumenten is de NMBS bereid om verder te zoeken naar een concrete oplossing", zo besluit de burgemeester.

Timming bevraging :onbekend

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.

Beperkte HTML

• Toegelaten HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.