Meer dienstverlening op afspraak "wanneer past het U"

Meer dienstverlening op afspraak

 

In december vorig jaar voerde het ACV in de meeste kantoren dienstverlening op afspraak in. Sinds dan kunnen ACV-leden ook voor een werkloosheidsdossier een afspraak maken. ‘Na een positieve evaluatie gaan we nog meer op afspraak werken’, zegt Peter Poppe, coördinator dienstverlening bij ACV Oost-Vlaanderen.

Alleen maar voordelen

Dienstverlening op afspraak biedt volgens Peter Poppe alleen maar voordelen: ‘Je hebt geen wachttijd en je krijgt een specialist die je dossier behandelt. Bovendien kies je zelf het ACV-kantoor waar je gemakkelijkst of snel naartoe kan. Dichtbij je woonplaats of dichtbij je werk, of ergens tussenin, dat kan je zelf bepalen.’

Avondzitdag op afspraak

‘Al onze Oost-Vlaamse kantoren hebben sinds maandag 2 september minstens één moment in de week waarop je enkel op afspraak terecht kan. Voor onze leden die werken voorzien we op 16 plaatsen in de provincie een avondzitdag op afspraak’, zegt Peter. ‘Op een aantal plaatsen werken we enkel nog op afspraak. Natuurlijk kan je tijdens de openingen op afspraak nog binnenspringen om iets af te geven aan het onthaalloket.’

Afspraak vastleggen

Een afspraak maken kan via het ACV-contactcenter op het nummer 09 244 21 11. Het ACV-contactcenter helpt je ook telefonisch verder met je vragen, of verwijst je gericht door naar de juiste persoon. Je kan ACV Oost-Vlaanderen van maandag tot en met donderdag bellen tussen 8.30 uur en 17 uur, op vrijdag van 8.30 uur en 12 uur.

‘De ambitie is er om de leden zo snel mogelijk de kans geven om zelf hun afspraak online te maken, zoals dat bij sommige dokterspraktijken kan en we ook al voor onze specifieke belastingzitdagen in juni doen ,’ zegt Peter. ‘Omdat dit over een programma gaat die aan de ACV-dienstverlening op afspraak van De Panne tot Maaseik moet tegemoet komen, vergt dit enig voorbereiding en wat testen. Van zodra dit systeem feilloos werkt, zullen we je daarvan op de hoogte brengen.’

Mijn ACV – je online dossier

‘Wil je je vraag online stellen? Ben je op zoek naar informatie over sociale wetgeving, over je rechten en plichten als werknemer, over initiatieven van het ACV? Wil je je eigen werkloosheids- of syndicaal dossier raadplegen of wil je overschakelen op online stempelen? Surf dan zeker naar www.hetacv.be’, vervolgt Peter, ‘met je e-ID en een kaartlezer kan je op Mijn ACV je dossiers opvolgen en je betalingen raadplegen. Je kan ook online de voordelen van je lidmaatschap bekijken, berekeningsmodules raadplegen, informatie opzoeken… of je gegevens consulteren en aanpassen via ‘Mijn ACV’.’ 

Waarvoor kan je bij het ACV op afspraak terecht?

- Je werkloosheidsdossier.
- Vragen of klachten over je loon- en arbeidsvoorwaarden, vakantie, arbeidsongevallen, herstructurering, faling …
- Vragen over loopbaanonderbreking of tijdskrediet, loopbaanplanning of eindeloopbaan, studentenwerk …
- ACV-bijblijven: de ACV-bijblijfconsulenten helpen je graag op weg naar een job of naar een opleiding die bij je past.
Hoe maak je een afspraak?
- Bel het ACV-contactcenter via 09 244 21 11 (elke werkdag 8.30 – 17u – op vrijdag tot 12u)